.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هشدار/
تنها 9 درصد منابع آب سدهای مازندران تامین است
معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به کمبود بارندگی در فصل زراعی جاری اظهار داشت: متاسفانه تنها 9 درصد منابع آب سدهای استان تامین شده است...
تنها 9 درصد منابع آب سدهای مازندران تامین است

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به کمبود بارندگی در فصل زراعی جاری اظهار داشت: متاسفانه تنها 9 درصد منابع آب سدهای استان تامین شده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، سید عیسی هاشمی حیدری در جلسه ستاد حوادث مازندران افزود: حدود ۷۱ درصد سدها از بارندگی سال گذشته آبگیری شده و ۹۸ درصد ذخیره آبی آب بندانها نیز انجام گرفت و این در حالی است که این رقم در سال گذشته ۹۲ درصد بود.

هاشمی عنوان کرد: مازندران با ۴۰۰ میلیمتر بارندگی در ۶ ماه نخست سال باید کمترین مشکل را در موسم خشکسالی داشته باشد.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به سیلاب روز ۱۱ فروردین گفت: ۱۲۳ سردهنه در اثر بارندگی شدید و سیلاب تخریب شده است که میزان خسارت وارده قریب به ۱۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

وی علت این میزان تخریب را سنتی بودن ۹۰ درصد سردهنه‌ رودخانه‌ها بیان کرد.

هاشمی با اشاره به اینکه ۴۷ درصد نسبت به سال قبل کاهش آبگیری در چشمه ها را شاهد بودیم، اعلام کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف و استفاده بهینه از انرژی و آب باید برنامه ریزی جدی برای هدررفت ۲۵ تا ۳۰ درصدی آب شرب اتخاذ شود.

هاشمی سد لار را پشتوانه استان در مواقع بحران خواند و گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیون متر مکعب از آب ذخیره شده در سد لار برای کمبود آب در استان استفاده شد.

وی تامین منابع مالی را برای گذار از خشکسالی بسیار موثر دانست و گفت: ستاد حوادث تمام توانش مبنی بر آمادگی تمام دستگاه های ذیربط در استان است.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر تامین آب شرب شهرها توسط اداره کل آب و فاضلاب شهری استان، افزود: آبرسانی به وسیله تانکرها یکی از راههای سهل الوصول است که باید این آمادگی در تمام شهرها باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.211 seconds.